BASILI
BASILI
BASILI
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى القس باسيلي سمير

الرئيسيةاغصان الزيتونأحدث الصورالتسجيلدخول
عزيزي العضو الجديد يجب ان تقوم بفتح ايميلك بعد التسجيل في المنتدى لتفعيل اشتراكك
المنتدى ليس بعدد اعضائه بل بترابط اعضائه كاسرة واحدة

امتى البنت تبقى عبيييييطه

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
راهب
super star
super star
راهب

نقاط نشاط العضو : 5988

امتى البنت تبقى عبيييييطه Empty
مُساهمةموضوع: امتى البنت تبقى عبيييييطه   امتى البنت تبقى عبيييييطه Emptyالسبت يوليو 25, 2009 12:14 pm

بعض المواقف التى تقع فيها الفتاة وتستحق بها عن جدارة واستحقاق لقب: عبيطةامتى البنت تبقى عبيييييطه Smile91
ـ حينما تصدق كلام شاب يسرح بها ويفهمها أنه يحبها وخاصة إن كان زميلها فى الكلية، فى حين أن كل شاب يأبى أن يرتبط جديا بفتاة أخذ منها معظم ما يريد.. فتصدق حتى من يقول لها: أنا بحبك ياانشراح وبعد أربع سنين لما أتخرج حاشتغل وأحوش وأعمل مشروع وآجى لباباكي أخطبك وأنا إيدى مليانة المهم دلوقتى تعالى نروح الجنينة اللى تحت الكوبرى
ـ حينما تفتح قلبها لأى امرأة لا تعرفها وتحكى لها أدق تفاصيل حياتها من أول مرة تلقاها فيها..

ـ حينما يرتفع صوتها فى الكلام أو الضحك أمام الناس : فمن الممكن أن تكون جالساً فى مكان فتسمع صوتاً تحسبه سارينة الحريق فإذا بك تفاجئ أنه صوت امراة تضحك
[size=25]*******
ـ حينما تضيع عمرها ووقتها فى ما لا يفيد امتى البنت تبقى عبيييييطه Smile75كالكلام فى التليفون أو المكوث بالساعات أمام التليفزيون أو الكلام فى الهاتف أو بتضييع الساعات أمام المحلات والفاترينات لأجل أن تشترى توكة بربع جنيه
ـ حينما يأتيها ابن الحلال الطيب المناسب فترفض بغرض إكمال تعليمها.. بكالوريوس خدمة اجتماعية أو معهد تعاون.. لأن الشهادة سلاح فى يد المرأة ثم فى النهاية تأخذ هذا السلاح وتبله وتشرب ميته
ـ حينما تعطى أذنها لكل من هب ودب حتى لبائعة الجرجير
ـ حينما تكون شخصيتها ضعيفة تترك قيادها لأى إنسان طيب أو شرير
ـ حينما تكون خفيفة غير متزنة تضحك لأتفه الأمور وترقع بالصوت لأنها رأت خصلة من شعرها على السجادة ثم تقول بعد أن تهدأ: أصل بحسبها صرصارامتى البنت تبقى عبيييييطه Smile65
ـ حينما تترك الجهل يعشش فى خلايا مخها ولا تحاول تثقيف نفسها فهى لا تعرف أى شيء فى أى شيءامتى البنت تبقى عبيييييطه Smile115

ـ حينما تسرح على المنتديات وتقضى فراغها بالدخول فى المواقع التى تخاطب فيها شباباً من باب تضييع الوقت امتى البنت تبقى عبيييييطه Smile28

ـ حينما تطلب من عريسها ما ليس فى وسعه وتكلفه فوق طاقته: كيتشين ماشين – غسالة أطباق – نجف – ستاير– خلاط مستر براون – دباديب كتير – ميكروويف– ديب فريزر - كورن فيليكس – شيش طاووك!!.. وممكن يكون فى بيت أبوها معندهومش بوتاجاز أصلاً
ـ حينما تعتبر نفسها ندّاً لزوجها وأن رأسها امتى البنت تبقى عبيييييطه Smile125برأسه وأننا نعيش فى عصر المساواة وحرية المرأة إلى آخر هذا الكلام فتقول له: أنا سمعت امبارح فى البيت بيتك إن أنا زيي زيك وأنك مش أحسن منى، ومن هنا ورايح أنا حاغسل المواعين يوم وإنت تغسلها يوم
ـ حينما تنقلب حياتها رأساً على عقب لما ترى حلماً عبيطاً لأنها تظن أنها شفافة وأحلامها دائمة التحقيق فتقول لزوجها مثلاً: أنا حلمت إنك بتخونى مع الشغالة لازم تطلقني، مع إنهم معندهومش شغالة أصلاً
ـ حينما تؤكد أن كل صداع يصيبها أو دوخة ما امتى البنت تبقى عبيييييطه Smile81هى إلا عمل وجن ولبس وسحر فتجبر زوجها على أن يذهب بها إلى الشيخة سمحانة أو الشيخ الزغربانى اللى سره باتع
ـ حينما تحكى كل شيء عن بيتها لأمها وأختها وصديقتها: بخيل وجلدة ومش راضى يشتريلى فستان بمناسبة عيد العمال

ـ حينما يكون من سيغنى فى فرحها أهم امتى البنت تبقى عبيييييطه Smile92عندها من العريس نفسه، لازم تجيبلى المطرب العاطفى (نبيل عضمة) يا إما كده يا إما مفيش جواز، الواحدة متتجوزش أحسن ما يتعمل لها فرح أى كلام امتى البنت تبقى عبيييييطه Smile80
john safwat
مشرف
مشرف
john safwat

الابراج : الحمل
نقاط نشاط العضو : 5811
العمل/الترفيه : طالب

مُساهمةموضوع: رد: امتى البنت تبقى عبيييييطه   امتى البنت تبقى عبيييييطه Emptyالسبت يوليو 25, 2009 6:15 pm

كلامك صحيح بس مش كل البنات في بنات عاقله وفي بنات مجانييييييييييييييييييييييييييييييييييين وشكررررررررررا

Myspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter GraphicsMyspace Glitter Graphics, MySpace Graphics, Glitter Graphics
https://basili.yoo7.com/montada-f13
انجي
ملك التكنولوجيا
ملك التكنولوجيا
انجي

الابراج : الجدي
نقاط نشاط العضو : 5706
العمل/الترفيه : طالبه

مُساهمةموضوع: رد: امتى البنت تبقى عبيييييطه   امتى البنت تبقى عبيييييطه Emptyالسبت يوليو 25, 2009 8:45 pm

عموما يا راهب مسيري اصورك
وانت واقف مع واحده عبيطه
ياعدو المراة
maikel
super star
super star
maikel

الابراج : الدلو
نقاط نشاط العضو : 5657
العمل/الترفيه : طالب

مُساهمةموضوع: رد: امتى البنت تبقى عبيييييطه   امتى البنت تبقى عبيييييطه Emptyالسبت يوليو 25, 2009 10:08 pm

انا مش عارف ليه الكل يتكلم علي المراه او الفتاه بالطرق ده,طيب زي منتم بتتكلمو علي الفتاه اتكلموه علي الشاب, لان لو الشاب متربي مكنش سمح بذلك انه يحصل. احنا دايما نلوم المراه او الفتاه مهوا واحده منهم ممكن تكون اختك, اختي, بنتك, بنتي, بنت اخوك, ولا عمك.....
انا عارف يا راهب انك عامل الفقره للضحك مش اكتير, بس في الكتير بيستخدمها بنقس الطريقه بس مش للضحك دول بيدينو بيها.

امتى البنت تبقى عبيييييطه
صفحة 1 من اصل 1